Fysiotherapie Jongh & van Osta beschikt over een klachtenprocedure en twee klachtenfunctionarissen, Robert Jongh en Bart van Osta. De klachtenprocedure treedt in werking zodra er, direct of indirect, een klacht geuit wordt. Voor vragen met betrekking tot deze procedure kunt u te allen tijde terecht bij al onze medewerkers.
- Indien u een klacht wil indienen bespreek dit dan met uw behandelend therapeut, indien u dit niet wenst staat het u vrij de klacht in te dienen bij de officemedewerkster of bij een van de klachtenfunctionarissen. De contactgegevens kunt u opvragen bij de officemedewerkster.
- De behandelend fysiotherapeut of officemedewerkster registreert de ontvangen klacht op het meldformulier. U kunt er ook voor kiezen om zelfstandig een meldformulier in te vullen. Het meldformulier kan zowel op naam als anoniem ingevuld worden. De meldformulieren zijn beschikbaar op de praktijk en daarnaast altijd op te vragen bij de klachtenfunctionarissen.
- Klachten over de behandeling, service of praktijk die indirect geuit worden, worden eveneens gesignaleerd / geregistreerd.
- De klachtenfunctionaris registreert klachten waarbij wordt vastgelegd:
-De datum waarop de klacht ontvangen is
-Duidelijke omschrijving van de klacht
-Mogelijke oorzaak
-Verbeteractie met verantwoordelijke en datum
De klachtenfunctionaris geeft binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een eerste reactie en binnen zes weken een inhoudelijke reactie. De taak van de klachtenfunctionaris is bemiddelen. De klachtenfunctionaris kan de zes weken termijn éénmalig met vier werken verlengen, als dit in het belang is van de zorgvuldigheid. De melder wordt hiervan op de hoogte gesteld. De klachtenfunctionaris bewaart de documenten in de map met meldingsformulieren. - Indien men er niet uitkomt kunt u de klacht bij de klachtencommissie van Stichting Keurmerk Fysiotherapie.
- Er geldt een geheimhoudingsplicht voor betrokkenen bij de klachtenprocedure. De betrokken medewerkers mogen alleen gegevens delen indien de melder hiermee instemt.
- Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van de klacht kunt u dit kenbaar maken. We zullen, in overleg, een externe partij inschakelen.